Zanim Instagram wprowadził możliwość publikowania relacji, marketing w sieciach społecznościowych ograniczał się do postów i treści sponsorowanych. Instagram Stories stało się dodatkowym kanałem promocji marek . Ponadto na platformie stale rozwijane są nowe metody poprzez pionowe filmy IGTV, rolki itp.
Trendy marketingowe na Instagramie
Zwiększ zakupy na Instagramie
Sprzedaż online na Instagramie nie jest niczym nowym. Sieci społecznościowe aktywnie rozwijają handel społecznościowy . Platforma oferuje różnorodne narzędzia do natychmiastowego linkowania do Twojej witryny, składania zamówień, wysyłania wiadomości i wykonywania innych czynności prowadzących do zakupu. Wiele marek wybiera Instagram jako główną platformę sprzedaży i promocji online. Instagram pozwala nam komunikować się z naszymi odbiorcami. Możesz także użyć stylów wizualnych platformy do wyświetlania swoich towarów i usług.
Historie na Instagramie
Stał się ważnym narzędziem marketingowym na Instagramie. Marki wykorzystują tę funkcję, aby realizować swój potencjał twórczy i będą to robić nadal. Historie na Instagramie są tak wszechstronne, że powinieneś używać tego narzędzia w swojej strategii marketingowej na Instagramie . Filtry, naklejki i inne efekty mogą służyć do tworzenia unikalnych ofert korzystnych dla użytkowników.
Instagram na żywo
Po pierwsze, ta funkcja umożliwia interakcję z odbiorcami w czasie rzeczywistym, umożliwiając dwukierunkową komunikację. Transmisje na żywo przyciągają odbiorców do Twojej firmy. Przeprowadzaj panele pytań i odpowiedzi z wideo na żywo. Jest to okazja do zrozumienia Twojego bólu i uzyskania informacji o Twoich potrzebach. Instagram Live umożliwia przeprowadzanie wywiadów z ekspertami i influencerami oraz podkreślanie gorących tematów w Twojej niszy. To dobry sposób nie tylko na zaangażowanie odbiorców, ale także na czerpanie z tego korzyści. Wideo na żywo jest wciągające, interaktywne i wciągające.
Tweety i memy
Użytkownicy publikują zrzuty ekranu zabawnych tweetów w formie postów, relacji na Instagramie oraz oznaczania znajomych i znajomych. Jego strona internetowa w sieci społecznościowej ma konto na Instagramie specjalnie zaprojektowane do publikowania takich treści. Ludziom podoba się humor platformy, więc częściej postrzegają treści związane z marką jako natywne.
Wyszukiwanie w kartach i interesujące
Ta funkcja umożliwia przeglądanie treści publikowanych na Instagramie i odkrywanie innych kont do obserwowania. Jest to spersonalizowany wybór treści wyselekcjonowanych na podstawie pozostawionych polubień i historii oglądania. Ta opcja działa w oparciu o uczenie maszynowe i zawiera wbudowane algorytmy. Dodatkowo marketerzy wykorzystują jej SEO do wyszukiwania na Instagramie, optymalizując jej profil i treść pod kątem słów kluczowych i hashtagów dla określonych nisz. Używanie właściwych hashtagów pomoże Ci uzyskać jak najwyższą pozycję w kanale wyszukiwania i eksploracji.
Wniosek
Instagram aktywnie się rozwija, a aktualne trendy będą decydować o przyszłości marketingu w sieci społecznościowej. Aby pozostać konkurencyjnym i wyróżnić się spośród tysięcy kont na Instagramie, musisz być świadomy aktualnych trendów.